TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, 540.000 m2 açık, 183.700 m2 kapalı alanda faaliyet göstermektedir. Lokomotif Fabrikası, Boji Fabrikası, Elektrik Makinaları Fabrikası, Motor Fabrikası, Vagon Fabrikası, Talaşlı İmalat Fabrikası ve Kimyasal İşlemler Fabrikalarından oluşan yedi fabrika ile bütünleşmiş bir tesis olarak çeşitli tipte çeken ve çekilen araçların imalat, bakım ve onarımını yapan bir kamu kuruluşudur.

TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, çeşitli tipte çeken ve çekilen araçların imalat, bakım ve onarımını yapan bir kuruluştur. Başta TCDD olmak üzere, yurt içi ve yurt dışı kuruluşların çeşitli tipte lokomotif, yük vagonu, yol bakım araçları ve bunlara ait alt komponent ile yedek parça ihtiyaçlarını karşılayan bir kuruluştur.

TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, temel faaliyet alanları çeşitli tipte (dizel hidrolik, dizel elektrikli, elektrikli, hibrit) lokomotif, yük vagonu, cer motoru, boji, tekerlek takımı, dizel motor üretimi ile bakım ve onarım faaliyetleri ile de dev bir kuruluştur.

Ayrıca TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, Avrupa Birliği (AB) standartlarında, aynı anda iki farklı tipte ayda, 2 adet dizel elektrikli, 4 adet elektrikli lokomotif üretim yapabilme kabiliyeti ile birlikte; haftada 1 dizel motor üretimi ve 2 lokomotif revizyonu, yine günde üç adet yük vagonu ve 2 adet cer motoru imalatı yapma kapasitesine sahiptir

AB standartlarında, TSI sertifikalı, yeni teknolojiye sahip %100 yerli tasarım ve % 90 yerli oranı ile çeşitli tipte, yük vagonu imal eden şirket; yük vagonlarının bakım-onarım ve revizyonu için bir gereklilik olan ECM sertifikasyonuna da sahiptir.

Kurulduğu günden bugüne, Türkiye’nin millileşme hamlesinin lokomotif ayağını inşa eden TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, demiryolu sektörüne yönelik imkân ve kabiliyetleri, teknolojik alt yapısı ve milli üretimleri ile öncü bir kuruluş olmuştur.

TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, 1958 yılında ilk buharlı lokomotif “KARAKURT” imal edilmiş, 1961 yılında İlk Türk otomobili olan “DEVRİM” in, 4 adet imalatı yapılmış,  1968 yılında 360 beygir gücünde ilk DH 3600 tipi dizel hidrolik manevra lokomotifleri imalatı yapılmıştı.

Kurum  1998 yılında projesi TÜLOMSAŞ tarafından gerçekleştirilen, 950 beygir gücünde DH 9500 tipi ilk dizel hidrolik anahat ve manevra lokomotifi üretimi yapılmış, 1971 yılında 2400 beygir gücünde ilk DE 24000 tipi dizel elektrik anahat lokomotifleri üretilmiştir

1987 yılında ise ilk de 22000 tipi anahat lokomotifi, ilk kar küreme araçları, ilk demiryolu mobil vinçleri, ilk hafif vinçli poz otoları, ilk katener bakım araçları üretilmiştir.

1988 yılında 4300 beygir gücünde, ilk E 43000 tipi elektrikli ana hat lokomotifleri imal edilmiştir. 2014-2015 yıllarında, yeni nesil elektrikli ve dizel elektrikli lokomotiflerin seri üretimi yapılmıştır.  2015 yılında, ilk milli elektrikli lokomotif E 1000 tamamlanmıştır.

2015 yılından itibaren, TSI Sertifikalı yük vagonlarının seri üretimleri başlamış, 2018 yılında denizcilik sektörüne yönelik olarak üretilen, dizel jeneratör setleri Van Gölü Feribotlarında kullanılmaya başlanmıştır.

2018 yılında yeni geliştirdiği, ilk Hibrit Lokomotif Berlin-Innotrans Fuarı’nda sergilenmiş,  2019 yılında, yerli ve milli lokomotif, DE 10000 tipi manevra lokomotifi Eurasia Rail Fuarı’nda sergilenmiştir. DE6000 ve DE 10000 lokomotifleri üretilmiştir.

Kurum da Ar-Ge merkezi kurulmasına yönelik olarak, başlatılan çalışmalar tamamlanmış ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nca, 5746 sayılı Kanun kapsamında yapılan denetimler sonucunda,  ARGE Merkezi onaylanmış, ARGE Merkezine sahip ilk kamu kuruluşu olmuştur.

Milli E5000 elektrikli anahat lokomotif projesi ile global pazarlarda, kendi markası yer alması sağlayacak, proje ile ülkemizin, elektrikli lokomotif ihtiyacında dışa bağımlılığın son ermesi hedefleniyordu.

Hibrit lokomotif projesi ile de ülkemiz, dünyada Hibrit Lokomotif teknolojisine sahip 4. ülke konumuna gelmiş olup yüzde 70 yerlilik oranına sahip olan Lokomotifin, 2020 yılında ticarileştirilmesi planlanmıştı.

Milli E1000 elektrikli manevra lokomotif projesiyle de  Türkiye’de, ilk defa yerlileştirme kapsamında tasarım ve imalatı kuruma ait Milli Elektrikli Lokomotif üretimi gerçekleştirilirken, yüzde 80 yerlilik oranına sahip lokomotif pazara sunulmuştu.

Milli DE10000 dizel manevra lokomotifleri (1200Hp): Manevra lokomotiflerinde dışa bağımlılığı ortadan kaldıran Manevra lokomotif imalatında dizel motor, cer konvertörü yerli ve milli olarak tasarlanmış ve üretilmiş, yüzde 86 yerlilik oranına sahip olan Lokomotif ticarileştirilmiş olup pazara sunulmuştu.

Vagon sektöründeki, Ar-Ge Faaliyetleri ile de TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü  yüzde 85 yerlilik oranına sahip olan Otomobil Taşıma Vagonunu ticarileştirerek, pazara sunmuş. Lojistik amaçlı olarak taşımacılıkla kullanılan her türlü yük vagonu yine 4şirket bünyesinde TSI sertifikalı olarak AB standartlarında üretilebiliyor.

TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğü, proje ve kalite odaklı çalışıyor. Kalite ise gelecek demektir. Akıl ve mantık işidir. Kalite, aynı zaman da kurum açısından bir yaşam felsefesidir.  Kurumda kalite kontrol, işin sonuna kadar beklemeden, her aşamada kaliteyi sağlamak için de ciddi gayret gösteriliyor.

Yıllardır da TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürlüğünün çalışmalarını yakından izledik. Salı günü de TÜRASAŞ Eskişehir Bölge Müdürü Sayın Mustafa KARAKOYUN’ u ziyaret ettik. Ziyaret süresince,   akılcılık, bilimselliği ve görevi ile ilgili alalara hâkimiyetini her düşünce ve söyleminde hissettirdi.

Sayın KARAKOYUN, bir yöneticide sahip olması gereken, bilgi, deneyim, önsezi, yetki ve sorumluluk trafiğini doğru yönlendirme ve denetleme, başarı ve başarısızlıkları paylaşabilme, ekibini eğitebilme gibi, meziyetlere de sahiptir. Faktörler, ne kadar değişse de, değişen koşullara uyan ve insanlarla, iyi ilişki kurabilen, imkânların elverdiği sürece de her etkinlik ve faaliyetin içinde olmak isteyen bir yapıdadır.

Ayrıca Sayın KARAKOYUN, devletini ve kurumu layıkıyla temsil ediyor. Yaşantısı, davranışı, düşünceleri, fikirleri ve icraatı ile de örnek oluyor. Alçak gönüllü, muhasebe ve murakabe insanı, demokratik, adil, vakur ve ciddi, güvenilir, saygın milli menfaatleri ve milli bekayı her şeyin üstünde tutuyor...

TÜRASAŞ Bölge Müdürlüğü’nde mükemmel performans, tesadüfen ortaya çıkmıyor. En önemli unsur, Sayın Mustafa KARAKOYUN ve ekibinin verdiği eğitim, yönlendirme, liderlik ve cesaretlendirme sürecinin de bir sonucudur. Bu hedef ve stratejiler, kurumda sürekli kaliteyi iyileştirmeye yöneliktir. Bunu sağlamak için de çalışanlar, diğer işletmelere örnek teşkil edecek, sorumluluk üstleniyor, risk alıyor ve fedakârlık yapıyorlar.

Sayın KARAKOYUN ve ekibi, sektörle ilgili ulusal ve küresel alandaki, makro ve mikro gelişmeleri yakından izleniyor ve potansiyel gelecekler için, senaryolar hazırlıyor. Bu potansiyel, gelecek senaryoları çerçevesinde, anlamlı olabilecek stratejiler, yanında, gözlemlere, analizlere ve stratejilere aykırı düşen, ani değişimlere uyum sağlamak için de esnek geçiş stratejileri formüle ediliyorlar.

Sayın KARAKOYUN ve ekibi, Eskişehir Bölge Müdürlüğünün, bugünkü hedeflerini daha da büyütecek, yıllardır sektöründeki ilkleri gerçekleştiren kurumun gündeminde olan milli yüksek hızlı tren, tank motoru  gibi pek çok proje hayata geçerken, sektöründe de ulusal ve global pazarlarda da söz sahibi olacaktır.

Sayın Mustafa KARAKOYUN ve ekibini kutluyoruz.