’Eskişehir’in en büyük sorunu nedir’’ sorusu, kime yöneltilirse yöneltilsin alınacak yanıt ‘’trafik’’ olur.

Trafik sorununun büyük boyutlara ulaştığı, herkesçe bilinen bir gerçek…

Sorunu çözmekle yükümlü olanlar da belli…

Listenin başında, Büyükşehir Belediyesi yer alıyor.

Başında bulunanlar sorunu varlığını kabul ediyorlar.

Herkesin gördüğü, sıkıntısını yaşadığı bir soruna ‘’yok öyle bir sorun’’ diyemezler zaten…

Sorunu varlığını kabul etmesine ediyorlar da çözümü konusunda en küçük bir adım atmıyorlar.

Sergiledikleri tavır oldukça ilginç…

‘’Sorunu kaçınılmaz’’ gibi göstermeye çalışıyorlar.

‘’Trafik sorunu olmayan şehir mi var’’, ‘’gökten melekler inse bu sorunu çözemez’’ ve benzeri türden laflar ediyorlar.

Bu, son derece yanlış bir anlayış…

Büyükşehir Belediyesi’ne hakim olan bu yanlış anlayış nedeniyledir ki, trafik sorunu her geçen gün biraz daha içinden çıkılamaz hale geliyor.

Trafik sorunun çözümü konusunda en küçük bir adım atılmazken, sorunu daha da büyütecek yanlışlar yapılıyor.

AK Parti İl Yerel Yönetimler Başkanı Pınar Turhanoğlu Gücüyener, trafik sorunu ile ilgili bir açıklama yaptı.

Açıklamada sıralanan yanlışlar var.

Diyor ki

‘’Öncelikle Eskişehir’de toplu taşımanın yanlış planlandığı ortadadır. Sorunsuz bir toplu taşımamız olmadığı gibi, yeni çalışmaya başlayan hatlar sebebi ile trafik gitgide sıkışmaktadır.Toplu taşımada yoğunluk ve sıkıntı olduğu gibi toplu taşıma hatları sebebi ile araç trafiğinde de büyük sıkıntı oluşmuştur.’’

Dedikleri böyle…

‘’Yanlış’’ denilebilir mi?

Kesinlikle hayır…

Dedikleri, gözler önünde duran gerçekler.

Yine diyor ki

‘’Belediye otoparklarla ilgili görevini de yerine getirmemektedir. İlimizde merkezi caddelerin büyük çoğunluğunda ücretli yol kenarı otopark uygulaması yapılmaktadır. Yollar ücretli otopark olarak kullanılmakta bu hem araç yolunu daraltmakta hem de park eden araçların giriş çıkışları trafiği engellemektedir. Binalara yeterli otoparkı varsa ancak ruhsat verilmesi gerekirken otoparksız binalara belediyeye otopark ücreti yatırmaları karşısında fakat otopark yeri göstermeden ruhsat verilmektedir.

Belediyeler topladıkları bu para ile yeni otopark yapıp, ücretsiz istifadeye sunmak yerine az sayıda otoparkı yap, işlet devret ile inşa ettirip ücretli kullanıma sunmaktadır. Halkın istifadesine ücretsiz otopark sunulması gerekirken sunulmaması bir yana, bu otoparklara araçlara park etmek zorunda kalsın diye yakın mesafeleri dubalarla örülmekte yollar kullanılamaz hale getirilmektedir.’’

Peki, bu dediklerinde ‘’yanlış’’ ya da ‘’yok öyle bir şey’’ denilecek bir şey var mı?

Kesinlikle yok.

Baştan sona hepsi doğru…

Eskişehir’de yaşayan herkes görüyor, daha da önemlisi sıkıntısını yaşıyor.

Pınar Turhanoğlu Gücüyener’in ortaya koyduğu bir yanlış daha var.

O da imar planlarında yapılan değişikliklerle yaratılan yoğunluk artışı…

Bu da bir gerçek…

İmar planları sürekli değiştiriliyor…

Otopark alanları, kamusal hizmet alanları ‘’ticari alan’’ haline dönüştürülüyor.

Bu konudaki örnekler saymakla bitirilemeyecek kadar çok.

Alt yapı geliştirilmeden, genel bir planlama yapılmadan nokta bazlı değişikliklerle ciddi yoğunluk artışları yaratılıyor.

Yapılan yoğunluk artışlarının yarattığı sorunlar oldukça fazla…

Her şeyden önce zaten var olan trafik sorununu iyice içinden çıkılmaz bir hale getiriyor.

Pınar Turhanoğlu Gücüyener, yanlışları ortaya koyduktan sonra bir tespitte bulunuyor.

Diyor ki

‘’Eskişehir’in trafik sorunu vardır.

 Hala imar planları ile yoğunluk artışı yapan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin ise belli ki trafik sorunu yoktur.’’

Tespiti böyle…

Yanlış mı?

Hayır…

Eskişehir’in gerçekten büyük bir trafik sorunu var.

Trafik sorununu çözmekle yükümlü olan Büyükşehir Belediyesi’nin yaptıkları da ortada…

Yaptıklarına bakınca ‘’trafik gibi bir dertleri yok’’ dememek elde değil…