Tepebaşı Belediyesi AK Parti Grup Başkanvekili Ahmet Sivri, mecliste yaptığı konuşmada 2025 yılı performans programı ile ilgili, “2025 yılı performans programını incelediğimizde performans hedefi 1 de, bölgemizde imar planına dayalı yeni taşıt yolarının açılması var olan taşıt yollarının iyileştirilmesi hedefinde 25 bin ton yama asfaltı, 50 bin m2 asfalt yol kaplama yapılması 50 bin m2 sati yol yapılması 30 bin m2 parke taşlar ile yol kaplaması ve tamiratının yapılması hedefi konulmuştur. Bu hedeflere ulaşmak için 189.240.000 TL kaynak ihtiyacı belirlenmiştir. Hedef 1’in 2. de 30 bin metre bordür döşenmesi mevcut bordürlerin onarımı 15 .000 m 2 parke taş, karo ve desen asfalt ile tretuvar kaplama yapılması hedeflenmiş, bu hedefler için 36 660.000 kaynak ihtiyaç belirlenmiştir. Hedef 1’in 4’de 10 bin m2 park yapımı ,50 bin m2 park yenilenmesi hedeflenmiş ve bu hedefler için 45.000.000 TL kaynak ön görülmüştür. Bu hedeflerin dışında imar planları yapmak hedefinin konulduğu görülmektedir. Yukardaki hedefler dışında bütün hedeflerin sosyal ve kültürel hedeflerden oluştuğu anlaşılmaktadır. Bunları örnek ile açıklamak gerekirse hedef 1 in 8’i bölgede psikolojik desteğe ihtiyaç duyan çocuk, çift, ailelere terapi seansları yürütülmesi, ruh sağlığı ile ilgili eğitimler verilmesi hedef 1’in 9’da vatandaşların şiddet konusunda bilinçlenmesi ve ihtiyaç halinde psikososyal destek alarak güçlenmesini sağlamak örneklerini verebiliriz” dedi.
Katı atık ve geri dönüşüm için herhangi bir yatırım düşünülmemiştir
Sivri şöyle devam etti, “Hedef 1 in 12. de imar ve şehircilik müdürlüğünün etkin verimli hizmet vermesi için çalışmalar yapılması hedefinde performans göstergelerine bakıldığında yüzde 20 ‘ler hedeflenmektedir. İskan ve ruhsat süreçlerinin hızlandırılması hedefinde iskan başvurularının dijital ortamda alınması ve sonuçlandırılması 2025 yılı hedefi ise yüzde 15 tir. Sayın başkan 4 dönem yönettiğiniz belediyede iskan ve ruhsat süreçlerini bu zamana kadar neden hızlandıramadınız? 2025 yılı hedeflerinizi yüzde 15 yüzde 20’lerde olmasını, tepebaşı adına üzücü bir durum olarak değerlendiriyoruz. Hedef 1’in 14’te belediyeye ait alanlarda kaynak oluşturabilecek projeler geliştirilmesi performansı göstergesi 2025 yılında 1’dir. Bir proje ile mi belediyeye kaynak sağlayacaksınız? iklim değişikliği ile ilgili hedefinizde eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları ile etkinlik organizasyonlar yapmak gibi performans göstergeleri koymuşsunuz. Yani ciddi bir konuyu sosyal faaliyetler ile geçiştirmişsiniz. Aynı iklim değişikliği gibi önemli konu olan katı atık ve geri dönüşüm konusunu proje yapmak etkinlik düzenlenmesi tasarım faaliyeti gibi konularla geçiştirilmiş ama katı atık ve geri dönüşüm için herhangi bir yatırım düşünülmemiştir. Yine havanda su dövülmüştür”
Sivri, “Hedef 2nin 1 de performans göstergeleri olarak üniversite öğrencilerine çorba dağıtılması, çamaşır yıkama hizmeti verilmesi, akşam yemeği verilmesi hedefine 1.756.000 TL kaynak ihtiyacı ön görülmektedir. Üniversite öğrencilerine bu hizmetin yapılmasına karşı değiliz. Ancak belediyenin asli görevi olan imar konularına ayrılan kaynak 104.000 TL’dir. İklim değişikliği ile ilgili hedeflere 385.000 TL’dir. Atık yönetimi ve geri dönüşüm hedeflerine 100.000 TL kaynak ön göreceksiniz bu kabul edilebilecek bir durum değildir. Kültürel hedeflerinizin performans göstergeleri için ön görülen kaynak ihtiyaçlarına bakıldığında ulusal ve uluslar arası sanatçılar ile etkinlik düzenlemek ve ulusal sanatçılar ile sergi düzenlemesine 2,907.000 tl özel gün ve resmi bayramlarda günün anlam ve önemine uygun etkinlikler düzenlemeye 1.371.000 TL kaynak ön görülmektedir. Kültürel geziler düzenlemek performans göstergelerine 5.330.000 tl kaynak ihtiyacı ön görülmektedir. Diğer yandan yeni yapılan veya yenilenen parklarda su tasarrufu sağlamak için otomatik sulama sistemi yapmak ile elektrik tasarrufu sağlamak için ledli güneş vb. aydınlatmada kullanmak için kaynak ihtiyacı 3.800.000 TL iken kültürel gezilere ayrılan kaynaktan 1 .530.000 TL daha azdır. Belediyenin 20 yıldır kültür gezilerine harcadığı kaynağı düşündüğümüzde kaç adet modern park yapılırdı siz düşünün! Yine boşa geçecek bir 2025 yılı Tepebaşı halkını beklemektedir. Tepebaşı ilçemize ve kıymetli hemşerilerimize çok yazık oluyor”
Yüksek borçları nasıl ödemeyi planlıyorsunuz?
2025 yılı tahmini bütçesine, AK Parti grubu karşı oy gerekçesi ile ilgili olarak ise, “2023 yılında tahmin edilen gelirin ancak % 71,41 inin gerçekleşmesi, 2023 yılında tahmin edilen giderlere % 54,46 daha ek bütçe yapmanıza yol açmıştır.2024 yılında tahmin edilen 2. Milyar 50 milyon TL gelirin ilk 9 ayda 1 Miyar 186 Milyon tutarının % 58 inin gerçekleştiği anlaşılmaktadır. 2025 yılında 23,7 Milyon TL faiz ödemesi gerçekleşeceği. 154,7 Milyon TL cari transfer gerçekleşeceği kar amacı gütmeyen kuruluşlara 71,3 milyon TL, hane halkına 38,3 milyon TL transfer yapılacağı anlaşılmaktadır. 2023 yılında gider bütçesinin %10’unu sermaye gideri olarak gerçekleştiği, 2024 yılında bu oranın %7,41 olarak tahmin edildiği, 2025 yılında ise toplam gider bütçesinin ancak % 4,86 sının sermaye gideri olarak tahmin edildiği görülmektedir. Bu kadar büyük bütçeye rağmen yatırımların düşmesi belediyenin yatırım yapamayacak hale gelmesi, hele hele vatandaşı direk ilgilendiren gayrimenkul sermaye üretim giderlerinin % 2,65’lere kadar düşmesi belediyenin mali açıdan geldiği durumu net bir şekilde ortaya koymaktadır. Bu bütçede yatırım yoktur. 2025 yılı tahmini gider bütçesinde 350 Milyon yedek ödenek öngörülerek 2025 yılı toplam gider bütçesinin 3 Milyar 800 Milyon TL olarak tahmin edildiği anlaşılmaktadır. 2025 yılında 3 Milyar 450 milyon TL gelir ile 3.Milyar 800 milyon TL gideri ve mevcut yüksek borçları nasıl ödemeyi planlıyorsunuz sorumuza cevap beklemekteyiz.
Tepebaşı Belediyesi siyasi oy devşirme belediyeciliğine soyunmuştur
Sivri konuşmasına şöyle devam etti, “Tepebaşı belediyesi üreten, yol yapan, park yapan, kentsel dönüşüm yapan belediyecilikten çıkmış, kültür ile sanat ile gezme dolaşma yeme içme ile sosyal yardımlar ile siyasi oy devşirme belediyeciliğine soyunmuştur. Bu bütçede Tepebaşı belediyesine bağlı 92 mahalleden herhangi birine hangi hizmet var sorusunu meclis üyeleri olarak kendimize mutlaka sormalıyız. Kaynaklar siyasi rant uğruna ve keyfi alanlara değil, vatandaşın mutlak faydasına ve geleceğine kullanılmalıdır. Gelinen nokta ise gelirlerine göre en borçlu belediye olmaktır.
Bütçe tahmin ve gerçekleşmelerine, yatırımlarınıza bahane olarak Cumhurbaşkanlığı Genelgesini gösterecekseniz eğer, Genelgede kaynakların maksadına uygun olarak kullanılması, harcamalarda tasarruf sağlanması, bürokratik işlemlerin azaltılması gerekliliğinden hareket ile; Bütçe sınırları içinde kalınması, Takip eden yılların bütçelerine ilave yük getirmemesi, iş artışına gidilmemesi, Faaliyet alanının dışına çıkılmaması. Mal alımlarında ortak tedarik yönteminin seçilmesi ilkelerine uyulması gerektiğini size hatırlatmak isteriz”