Serbest zaman, daha müreffeh bir yaşama hazırlanma ve kişiliğin geliştirilmesi için kullanılması yönünden iyi bir fırsattır. İnsanlar, serbest zamanlarını en değerli ve en yararlı bir biçimde değerlendirecek etkinlikleri seçmelidirler. Kuşkusuz serbest zamanın, özel bir etkinlikle değerlendirilmesi bireyin ilgi, yaş, cinsiyet, öğrenim, kültürel ve toplumsal durumuna bağlıdır.
Serbest zaman eğitimi, Türkiye’de henüz yeni gelişmekte olan bir alan olmakla birlikte son yıllarda bu alanda yapılan çalışmalar da artış gözlenmektedir. Özellikle de Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, bu alanda çok önemli bir kuruluştur. Bugüne kadar binlerce çocuğumuza bu alanda hizmet götürdü.
TEGV’de çocuklarımız, bilgi ve beceri yönlerini tanırlar, bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerini, kendisi ve toplum için en uygun şekilde geliştirir, kendisi için gerekli ve yararlı donanımları kazanır, bireysel farklılıklarını görür, güçlü, sınırlı yönlerini anlar. Eğitim parklarındaki çeşitli aktiviteler ve yaşantılar içinde kendini keşfeder.
TEGV’in hedefi çocuklarımızın; Cumhuriyet temel ilke ve değerlerine bağlı, akılcı, sağduyulu, özgüven sahibi, düşünen, sorgulayan, kendi iç yaratıcılığını harekete geçirebilen, barışçı, farklı düşünce ve inançlara saygılı, insan ilişkilerinde cinsiyet, ırk, din, dil farkı gözetmeyen bireyler olarak yetişmelerine, katkıda bulunacak okul dışı eğitim programları oluşturmak ve uygulamaktır.
TEGV’de çocuklarımız bilgi ve beceri yönlerini tanırlar, bedensel, duygusal, düşünsel ve sosyal yeteneklerini kendisi ve toplum için en uygun şekilde geliştirir, kendisi için gerekli ve yararlı donanımları kazanır, bireysel farklılıklarını görür, güçlü, sınırlı yönlerini anlar. Eğitim parklarındaki çeşitli aktiviteler ve yaşantılar içinde kendini keşfederler.
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, 1995 yılından bu yana ilköğrenim çağındaki çocuklara nitelikli eğitim desteği vermektedir. TEGV tarafından ücretsiz bir şekilde verilen bu eğitimler, gönüllüler tarafından çocuklarla buluşturulmaktadır.
TEGV Eğitim Parkları, planlı ve programlı, bir şekilde, çağdaş ölçütlere uygun, kişiyi temel alan, bilgi üreten ve kullanılmasını öğreten, teslimiyetçi değil, “SORGULAYICI”, ezberci değil, “ARAŞTIRICI”, bilgi üretmek içinde, “YARATICI” nesiler yetiştirmektedir.
Halkımız da TEGV’e maddi yardımda bulunarak destek vermelidir. Bu yardımları TEGV yazıp 3353’e SMS göndererek veya TEGV Eskişehir Atatürk Eğitim Parkı yazarak, Yapı kredi Bankası Beyoğlu Özel Bankacılık Şb. Şube kodu; 410 İBAN;TR65 0006 7010 0000 0003 1224 25’e bağışta bulunabilirler. TEGV Vakfı’na yapılacak her maddi ve manevi katkı, çocuklarımıza özellikle ülkemizin geleceğine yapılacak en hayırlı yatırımdır.
Eskişehir’de 1999 yılında faaliyete geçen TEGV’in, ATATÜRK EĞİTİM PARKI Ali Numan Kıraç Etkinlikleri Merkezi de kentteki çocuklarımızın serbest zamanlarını değerlendirmek için ciddi bir imkândır. Özellikle de çalışmalara hakim olan, “ Takım Ruhu” “Ortak akıl”, “Ortak payda”, “Hoşgörü”, “Diyalog” ve “ uzlaşma” gibi kavramlar, çocuklarımızın ve ülkemizin geleceği açısından önemli bir gelişmelerdir.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi sayesinde çocuklarımız ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda karar alma, aldığı kararları uygulama ve sonuçları görme fırsatını yakalarlar. Serbest zaman etkinlikleri sırasında, sosyal bir çevrede arkadaşlarıyla paylaşımları artar, kalabalık bir ortamda var olmayı öğrenirler.
ATATÜRK EĞİTİM PARKI Ali Numan Kıraç Merkezi’ndeki projelerle, çocuklarımız yaratıcılığı, eksik öğeleri sezip, bunlar hakkında düşünme ve varsayımlar kurmak, bunları sınamak, sonuçları karşılaştırmak ve bu varsayımları değiştirip yeniden sınarlar. Kalıplardan kurtulurlar, üretme ve üretmede özgür olabilme, bunu gerçekleştirirken de özden ayrılmama ve sapmama yeteneklerine sahip olurlar.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi çocuklarımızın, daha müreffeh bir yaşama hazırlanma ve kişiliğin geliştirilmesi için kullanılması yönünden iyi bir fırsattır. Çocuklar, park çalışmalarında etkinlikleri seçmekte özgürdürler. Kuruluşta, serbest zamanın değerlendirilmesi, bireyin ilgi, yaş, cinsiyet, öğrenim, kültürel ve toplumsal durumları yanında kentin demografik yapısı gözetilerek yapılır.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi tarafından ücretsiz bir şekilde verilen bu eğitimler, gönüllüler tarafından çocuklarla buluşturulmaktadır. Bu yönüyle TEGV’de gönüllü olmak, eğitim faaliyetlerinin devamlılığının temel taşını oluşturmaktadır.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi’nde görev alan gönüllüler isimsiz kahramandır. Çünkü gönüllüler, kendi kendisini motive etme yeteneğine sahip, başarmayı, öğrenmeyi ve paylaşmayı ilke edinmiş, iyi ve doğru olduğuna inandığı, bir amaç uğruna çalışan, emeğinin karşılığını ‘geleceği yakalayarak’ alacağını bilen nitelikleri olan insanlarımızdır.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi, Sayın Serpil ÖZTÜRK’ün görev almasından sonra büyük aşama kaydetti. Eğitim çalışmaları daha planlı ve programlı hale getirildi. Etkinlik ve faaliyetlerin verim ve kalitesi arttı. Sürekli yenilik ve değişim içinde oldu. Bu sayede de Eskişehir’de büyük sempati topladı.
Sayın ÖZTÜRK, faktörler ne kadar değişse de, değişen koşullara uyabilen bir meziyete sahiptir. Gülen ve güven veren yüzü ile de çocuklar, ekibi, gönüllüler ve velilerle çok iyi ilişki kurar, yönetme ve çalışma yöntemleri ile de örnek oluyor.
Atatürk Eğitim Parkı Ali Numan Kıraç Etkinlik Merkezi’ndeki, bu verimli ve başarılı performansta, en büyük pay, TEGV’ in eğitim yöntemleri ve stratejileri yanında, park yöneticisi Sayın Serpil ÖZTÜRK, ekibi, gönüllüleri, veli ve parka isteyerek gelen çocuklarımızın payı büyüktür.
TEGV’de yönetici, gönüllü, veli ve öğrenci olmak bir ayrıcalıktır. Çocuklarımızı mutlu etmek, onlardaki yaratıcılığı açığa çıkarmak, bir şeyler kazandırabilmek çok mutluluk vericidir. Ne mutlu! bu hazzı yaşayanlara ve yaşatanlara…