Şehir merkezindeki demiryolunun yer altına alınmasından sonra yapılan düzenleme ile yürüyüş yolu ve dinlenme alanı olarak düzenlenen ve kamuoyunda ‘hat boyu’ olarak bilinen bölgeyle ilgili sorunlar günden güne artıyor.
Bakımsızlığı ile dikkat çeken bölgede, başta temizlik sorunu olmak üzere kırılmış bank ve çöp kutularının onarılmaması, ışıklandırmaların yetersiz kalması, hat boyunda bulunan Demiryollarına ait parkın bakımsız olması ve hatta umumi tuvalet gibi kullanılması gibi pek çok sorun mevcut.
***
Ve nihayet; AK Parti Eskişehir İl Başkanı Gürhan Albayrak’tan, şehrin kanayan yarası haline gelen bu konuyla ilgili bir açıklama geldi.
Bölgenin bakımını belediyeye vermeyeceklerini, sorunu en kısa zamanda çözeceklerini söyleyen Albayrak, “Vatandaş çalışmaları bizden istiyor, ‘yaparsa AK Parti yapar’ diyor, geçidi de belediyeye verirsek onlar yine yapmaz, bizim bir çare bulmamız gerekiyor. Buradaki sorunu yakın bir zamanda biz sonuçlandıracağız.” dedi.
***
Evet efendim…
Sayın Albayrak, sağ olsun lütfetmiş ve sorunu belediyenin değil kendilerinin çözeceğini söylemiş.
Ne var ki olması gereken de zaten bu değil mi?
Hat boyu bölgesinin sorumluluğu TCDD’ye ait.
Ve yanlış hatırlamıyorsak, 2017 yılında tamamlanarak hizmete açıldı.
Bakın şu işe ki:
Siz, o gün bugündür bölgeyle hiç ilgilenmeyeceksiniz…
Geçen süre zarfında bölgenin, mezbelelik haline gelmesine seyirci kalacaksınız…
Bu konuda belediyelerin desteğini de kabul etmeyeceksiniz…
Ve yıllar sonra çıkıp sorunu biz çözeriz diyeceksiniz ve bunu da müjde olarak servis edeceksiniz.
Ne diyelim?
Şaşırmamak mümkün değil efendim…
Yorum sizlerin…
Bu zam Eskişehir’i teğet geçer
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık AŞ (TCDD), 13 Ocak itibarıyla Yüksek Hızlı Tren ana hat ve bölgesel tren bilet tarifelerine zam yapıldığını açıkladı.
Bu gelişmeyle birlikte Ankara-Eskişehir güzergahında, Yüksek Hızlı Tren bilet fiyatı 280 liradan 390 liraya çıktı.
***
Asgari ücret ile emekli ve memur maaşlarına sembolik bir oranda zam yapılırken, YHT bilet fiyatlarında yaklaşık yüzde 40 oranında zam yapılmasını anlamak gerçekten çok zor..
Ne var ki söz konusu zamdan, Eskişehirlilerin çok fazla etkileneceğini sanmıyoruz.
Sebebine gelirsek:
İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattı hizmete açıldıktan sonra Eskişehir’e ayrılan bilet kontenjanı öylesine azaltıldı ki vatandaşlarımızın bilet bulabilme ihtimali neredeyse şans oyunlarında kazanabilme ihtimali ile yarışır hale geldi.
Öyle ki pek çok kişinin, hatırlı isimleri devreye sokarak bir anlamda torpille bilet bulmaya çalıştıklarına tanık oluyoruz.
Bilet bulmanın oldukça zor olduğu bu şartlarda; Yüksek Hızlı Tren fiyatlarına yapılan bu zammın, Eskişehir’i teğet geçeceği bir gerçek.
Nihayetinde; ‘ağlanacak halimize gülmek’ böyle bir şey olsa gerek...
Bendeniz yarın yine buradayım.
Beklerim efendim…
Günün Sözü:
"Bilge kişi, neyi bilmediğini bilendir."
- Sokrates