Sütunlarımızda yer verdiğimiz bir fotoğraf var.

İki parçada çok sayıda otobüsü içeriyor.

Bazıları kapalı bir alanda, bazıları da açık havada yan yana dizilmiş olarak duruyorlar.

Bunlar, objektife sığdırılabilenler…

Gerçekteki sayıları çok daha fazla…

“Onlarca” demek yanlış olmaz.

Fotoğrafların çekildiği yerler “otobüs mezarlığı” falan değil…

Kapalı alanın da açık arazinin de sahibi belli… Büyükşehir Belediyesi…

Otobüslerin sahibi de o zaten…

Yeni dizilmiş değiller… Uzunca bir süredir öylece duruyorlar.

“Hizmet dışı” oldukları belli…

Belli olmasına belli de neden “hizmet dışı” durumdalar?

İşte orası meçhul…

Yapılmış resmi bir açıklama yok.

Ancak kulaklara fısıldananlar oldukça fazla…

-“Bakım, onarım merkezinde yedek parça sıkıntısı var. Onun için de arızalanan otobüslerin bakım ve onarımı yapılamıyor…”

-“Yedek parça alınmadığı için otobüslerden sökülen parçalarla bakım ve onarım yapılmaya çalışılıyor. Öyle olunca da parça sökülen otobüsler hiçten çalışamaz duruma geliyorlar…”

-“Bakım, onarım merkezindeki ustalar Isuzu marka otobüslerden anlamıyorlar. Onlar bakım ve onarım için özel sektöre ait servise götürülüyorlar. Servise yüklü miktarda borç var. Onun için bakım ve onarımı tamamlanan otobüsler alınamadığı gibi yeni otobüs de gönderilemiyor…”

Ve daha neler…

Kulaktan kulağa yayılan iddialar oldukça fazla…

“İnanılır” türden değiller.

Öyle olmasına öyleler de resmi bir açıklama yapılmadığı için en inanılmaz iddia bile “inanılır” hale geliyor.

Bunun yarattığı sıkıntı büyük…

Ortadan kaldırılması gerekir.

Bunun yolu da belli…

Yanıtlanması gereken sorular var.

-Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne ait otobüslerin toplam sayısı nedir?

“Kazık bir soru” değil…

Bir çırpıda yanıtlanabilecek bir soru…

Yanıtlamak için kayıtlara bakılacak ve ne görülüyorsa söylenecek.

Hepsi bu…

-Büyükşehir Belediyesi’ne ait olan otobüslerden sefere çıkanların ve “hizmet dışı” olanların sayısı ne kadardır?

Soruda anlaşılmayacak bir yan yok.

Anlamak için “okuma bilmek” yeterli…

Aynı şekilde “zor bir soru” da değil…

Kayıtlara bakılarak anında yanıtlanabilir.

-Kesin sayıları bilinmese de “hizmet dışı” olarak duran otobüslerin sayısı oldukça fazla… Bunların “hizmet dışı” kalmalarının nedeni nedir?

Sorunun bu hali biraz “genel” oldu.

Altı sorularla yanıt vermesi gerekenlerin işlerini kolaylaştıralım.

-Otobüslerin “hizmet dışı” kalmasının nedeni yedek parça sıkıntısı mıdır?

Öyle ise otobüslerin bakım ve onarımı için gerekli olan yedek parçalar neden alınmamaktadır?

-“Hizmet dışı” olarak duran otobüsler arasında “onarılamaz” durumda, bir başka anlatımla da “hurdaya çıkmış” olanlar var mıdır?

Böyle otobüsler varsa sayıları ne kadardır?

“Hurdaya çıkmış” durumda otobüslerin kayıtlardan düşülmesi yolunda bir işlem yapılmış mıdır?

Alt sorular da böyle…

Bu sorularla birlikte iş, daha da anlaşılır hale gelmiştir.

Şimdi,” otobüslerin ‘hizmet dışı’ kalmalarının nedeni nedir” sorusu daha da kolaylaşmış olsa gerek…

Söz konusu olan Büyükşehir Belediyesi… Bir kamu kurumu…

Her şeyin kayıt altında olması gerekir.

Öyle ise de soruları yanıtlamak da zor olmaz.

Bir çırpıda yanıtlanıverirler.

Öyle olmasına öyle de yanıtlanıverirler mi?

Hiç düşünmeden “evet” yanıtının verilmesi gereken bir soru…

Ne yazık ki, “evet” denilemiyor.

Benzeri soruları daha önce de yönelttik.

Yalnızca BAKIŞ sütunlarında yöneltilmiş değiller.

Değişik zeminlerde, Büyükşehir Belediye Meclisi’nde de yöneltildiler.

Yöneltilmesine yöneltildiler da boşuna…

Sorular yöneltildikleri ile kaldılar.

Deyim yerindeyse “duvardan ses geldi de muhataplarından çıt bile çıkmadı.”

Anlaşılmaz bir tavır.

Kabul edilebilecek bir yanı da yok.

Bugüne kadar değiştirilmedi.

Şimdi değişir mi?

Bir başka anlatımla da yanıtlanması çok kolay olan sorulara yanıt verilir mi?

Açıkçası hiç ümidimiz yok.

Yine görmezden, duymazdan gelinirler.

Keşke öyle olmasa…

Büyükşehir Belediyesi’nin başında bulunanlar, bu kez olsun sorulara yanıt verseler de yanıltsalar bizi…

Bunu gerçekten çok istiyoruz…

Haydi beyler… Yanıtlayın şu soruları da yanıltın bizi…