Gündoğan açıklamasında şu ifadelere yer verdi, “Her yıl 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü olarak 15-24 Mart haftası da Tüketiciyi Koruma Haftası olarak kutlanmaktadır. Tüketicilerimiz mal ve hizmet alımlarında geçmiş yıllara göre daha bilinçli davranmakta. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelikler haklı olan tüketicileri koruduğu gibi satıcı ve sağlayıcılara da belirli yükümlülükler yüklemektedir. Tüketiciler en çok mesafeli satışlar, ayıplı mal ve hizmetler, abonelik sözleşmeleri, internet veya telefon üzerinden yapılan dolandırıcılık konularında uyuşmazlık yaşamaktadır.  Tüketicilerimize her zaman tavsiye ettiğimiz gibi mal alımlarında mutlaka satışa ilişkin fatura, garanti belgesini ve ürünün kullanma kılavuzunu talep etsinler ve alsınlar. Ayrıca tüketicilerimizin bir hizmet satın almak istediğinde de bu hizmete ilişkin tüm şartları mutlaka yazılı sözleşme geçirsinler ve sözleşmenin bir nüshasını almalılardır”

Gündoğan açıklamasına şöyle devam etti, “Son dönemde tüketiciler sosyal medya üzerinden veya telefonla aranmak suretiyle dolandırılmaktadır. Bankadan ya da herhangi bir kurum/şirketten aradığını söyleyen kişiler tarafından tüketiciler kandırılmakta kimlik bilgileri ve telefonlarına gelen şifre istenerek tüketicilerin hesaplarından, kredi kartlarından para çekilmektedir. Tüketiciler lütfen kimseye kimlik bilgilerini ve telefonlarına mesaj olarak gelen şifreyi kimseye vermesinler. Tüketicilere bazen avukat olduğunu söyleyen kişiler HGS borçları olduğunu ödeme yapmaları gerektiğini söylemekte bazen de hiçbir ayrıntı verilmeden mesajla borcu olduğu bildirilerek avukatı aramaları istenilmektedir. Bu tür durumlarda tüketicilerimizden isteğimiz E Devlet kapısı üzerinden haklarında icra takibi olup olmadığını kontrol etmeleridir. Ayrıca tüketicilerimiz telefonlarına gelen linklere güvenilirliğinden emin olmadan giriş yapmamalıdır. Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü tarafından yetkisiz servisler tarafından mağdur edilen tüketicileri korumak için www.servis.gov.tr kullanımına açılmıştır. Bu sitenin yetkili servis sorgulama bölümünde üretici/ithalatçı veya marka bilgileri girilerek ürün bazında servis araması yapılabilmektedir.  Tüketicilerimiz bir uyuşmazlık yaşadığında Tüketici Hakem Heyetlerine doğduran başvuru yapabildikleri gibi E Devlet kapısı üzerinden TÜBİS’e girerek de elektronik ortamda şikayet başvurularını yapabilmektedir. Tüketiciler elektronik başvuru esnasında ellerinde mevcut fatura ve diğer belgeleri de sisteme yükleyebilir, yükleyemiyorsa bu belgeleri 15 gün içinde Tüketici Hakem Heyetine elden getirmelidir.  Tüketici uyuşmazlıklarının 2025 yılı için parasal sınırı 149.000,00 TL olarak belirlenmiştir. 149.000,00 TL altındaki uyuşmazlıklar / şikayetler için Tüketici Hakem Heyeti’ne, üzerindeki uyuşmazlıklar için öncelikle arabulucuya gidilip anlaşma sağlanamazsa Tüketici Mahkemeleri’ne başvuru yapabilirsiniz.  Tüketicilerimiz yaşadıkları sorunları Alo 175 Tüketici hattına, aldıkları bozuk gıdalarda veya şüpheye düştükleri bozuk gıdalar konusunda Alo 174 Gıda hattını ve Alo 153 Zabıta şikayet hattını arayabilirler. Ayrıca gönüllük esasına göre hizmet veren tüketici derneklerine de her zaman başvuru yapabilirler” 

Muhabir: Hatice Esin Kırnalı