Eskişehir Büyükşehir Belediye Meclisi’nde, belediyenin 2024 yılı ve izleyen iki yıl bütçesi görüşüldü. Belediye Bütçesi oy çokluğu ile 8 milyar 860 milyon TL olarak belirlendi. Toplantıda konuşan Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, "Performans programı stratejik plana uygun ve daha önceden de belediyemiz uygulamaları dikkate alınarak hazırlanmış gerçekçi bir program. 8 milyar 860 milyon TL gibi bir bütçenin Büyükşehir Belediyemize hayırlı olmasını dilerim. Esas olan bu ekonomik istikrarsızlığın bulunduğu bir dönemde bu öngörülerin tutup tutmayacağıdır. Bunun da büyük bir bölümü bizimle ilgili değil, merkezi hükümetle ilgilidir. Bizim kararlı ve tutarlı bir biçimde hazırlanmış olduğumuz bütçe ve programa uygun hareket edeceğimizden hiç kimsenin kuşkusu olmasın. Ama diğer dış etkenlerin nasıl gelişeceği konusunda kuşkularımız var. Umarım ve dilerim ek bir bütçe çalışması yapmak gerekmez” dedi.
“Şehrimizin en önemli sorunu trafik”
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi 2024 Yılı Bütçesi’ne karşı oy gerekçelerini açıklayan AK Parti Meclis Üyesi Orhan Durmuş, “Şehrimizin en önemli sorunu olan "Trafik Sıkışıklığı" için, alternatif güzergâhların belirlenerek, alternatif yolların açılması elzemdir. Ancak bu konuda belirlenen bütçe yeterli değildir. 2021 yılında İl Başkanlığımız tarafından, çözüm önerisi olarak dile getirilen ve şehrin güney ve doğu aksında, Seyitgazi yoluna bağlanan Yaşar Kemal Caddesi, aradan geçen koskoca üç yıla rağmen, hala açılmamıştır” dedi.
“Kırsal mahallelerimizdeki anayolların hali içler acısı”
Orhan Durmuş şöyle devam etti;
“Eskişehir Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda bulunan kırsal mahallelerimizdeki anayolların hali de içler acısıdır. Şehrimizin içinde bulunan ve ana bağlantı yolu olarak kullanılan, Kızılcıklı Mahmut Pehlivan Caddesi ile Cengiz Topel Caddesini bağlayan Nayman Sokak, gerekli kamulaştırma işlemleri yapılmadığından, bir türlü genişletilmemiştir. Yıllardan beri kanayan bir yara olan bu sokak için, gereken kamulaştırma işlemleri yapılmalıdır ve ana arter haline gelen bu sokak geçişi, bir an önce genişletilmelidir. Yine bu kapsamda, ESTÜ tramvay hattı için iz bedeli konulması, buraya yatırım yapılmayacağı anlamına gelmektedir. Bu durumu da yeterli görmek mümkün değildir. Çevreye duyarlı belediye olarak lanse edilen Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, başka şehirlerin çok önceki yıllarda hayata geçirdiği gibi, en azından taşıt araçlarını çevreye duyarlı hale getirmeliydi ve bunun için elektrikli otobüs kullanımına geçilmeliydi. 2024 yılında da 15 adet elektrikli otobüs alınması planlanmaktadır. Bu sayı yeterli değildir. Dolayısıyla, bunun için ayrılan bütçe de yeterli değildir”
“Sadece yollarda yama, parklarda bakım…”
AK Parti Meclis Üyesi Murat Özcan ise, “Trafiğin ve ulaşımın çok ciddi sıkıntılar içerisinde olduğu bir dönemde her sene yatırıma koymuş olduğunuz akıllı kavşak projesi, acaba Atatürk Lisesi ve Alaaddin Parkın önünde yapmış olduğunuz, ne kadar akıllı olduğunu bilmediğimiz sadece kavşak düzenlemesi midir? Dört buçuk yıl içerisinde yaptığınız başladığınız ve bitirmeyi düşündüğünüz hangi proje varsa lütfen kamuoyuna açıklarsanız biz de sizi ‘kusura bakmayın haksız yere eleştirmişiz ‘diye yeniden eleştirilerimizi değiştirebiliriz. Sadece yollarda yamalama, parklarda bakım, binalara bakım onarım gibi çalışmaları hizmet olarak önümüze koymayacaksanız. Yapmış olduğunuz hizmetleri açıklayın, seçime gidiyoruz. Yatırım performans programınızı incelediğimizde maalesef halk için çok önemli olan sizin çok fazla önemsemediğiniz birçok konuyla karşı karşıya kalıyoruz. Sosyal işlerinizin, engelli kardeşlerimiz ile ilgili hizmetler olması gerekenin çok altında. Kadınlarımız ile ilgili yapacağınız hizmetlere dönük en ufak bir şey biz göremiyoruz. Buraya bütçe diye koyduğunuz şey geçen ay 4 buçuk milyon bedelle çağırmış olduğunuz sanatçıya benzer bir kadına vermiş olduğunuz paradan daha az bütçeyi hizmete ayırıyorsunuz” dedi.