BTK'nın düzenlemesi, mağduriyetleri önlemeyi hedefliyor. İşlem, bir aramanın sonucunda gerçekleşen ve talep etmeyen tüketicilerin yeni aboneliği dolayısıyla oluşan mağduriyetin önlemek için yapıldı.
Bu düzenleme, elektronik haberleşme hizmeti almak isteyen tüketicilere yeni bir abonelik başlatmadan önce tam ve açık bir bilgilendirme sağlayacak ve abonelik taleplerinin onayını almayı hedefliyor. Düzenleme, "İnternet/TV ve Sabit Telefon Hizmetlerine İlişkin Bireysel Yeni Abonelik Tesisi Öncesinde Teyit İşlemleri Yapılması Hakkında Usul ve Esaslar" adı altında BTK kararıyla kabul edildi.
İşletmelerin gerekli düzenlemeleri yapmaları için 6 ay süre verilecek. Yeni abonelik işlemlerinde, abonelik talebinin kişinin bilgisi dahilinde olduğu teyit edilecek ve teyit alınmadan abonelik başlatılamayacak.
Abonelik talebi sürecinde, kullanıcı ilk olarak işletmenin müşteri hizmetleri tarafından aranacak ve hizmet veya TV hizmeti için pazarlama teklifleri alıp almadığı, SMS gönderilip gönderilmediği sesli olarak sorulacak veya tuşlama yaparak onay alınacak.
İşletmecinin yetkili kanalları tarafından daha önce tanıtım amaçlı bir arama yapıldığı doğrulanırsa, abonelik talebi kabul edilecek. Eğer doğrulanmazsa, abonelik talebi işleme konulmayacak.
Kullanıcının daha önce aranmadığı durumlarda, abonelik talebi doğrudan işleme konulmayacak.
Aynı aramada, talep edilen hizmetle ilgili hizmet türü, hizmet niteliği, ücret ve sözleşmenin feshi durumunda ödenecek bedeller, hizmetin başka bir operatörle sunulan bir hizmet olmadığı, yeni bir abonelik başlatılacağı, hizmet alındığı sürece ekstra faturalandırma yapılacağı, yeni abonelikle var olan diğer aboneliklerin iptal edilmiş olmayacağı hususları hakkında müşteriye bilgi verilecek.
Bu bilgilendirmenin ardından, aboneliğin başlatılmasına dair müşteriden sesli onay veya tuşlama talep edilecek.
Ayrıca, eğer tüketici, karar vermek için daha fazla zaman talep ederse, işletmeci tekrar arayacak ve bilgilendirme ve teyit alma sürecini tekrarlayacak.
Bununla birlikte, tüketicinin bir yanıt vermemesi, aboneliğe dair bilgilerin verilmemesi veya tüketicinin onay vermemesi durumunda, yeni abonelik süreci başlatılmayacak.
Bu düzenleme, yanlış, yanıltıcı ve/veya eksik bilgi veya telefon araması ile oluşturulan yeni aboneliklerle ortaya çıkan mağduriyetleri önlemeyi hedefliyor.