Danışmanlığını Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Handan Deveci’nin yaptığı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıf öğrencisi Alara Duman’ın “Sosyal Bilgiler Dersinde Ortaokul Öğrencilerinde Bilinçli Tüketicilik Davranışları Geliştirme Uygulamaları“ başlıklı ve danışmanlığı Arş. Gör. Halil Öztürk tarafından gerçekleştirilen Özel Eğitim Öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri Samet Aksoy, Berfin Korkut ile aynı programdan mezun olan Işıl Önal ve Ülkü Doğan’ın “Yapay Zeka Öğretmen Adaylarına Karşı: Sosyal Öykü Karşılaştırması” başlıklı araştırmaları TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazandı.
Dinç: Öğrencilerimizin başarılarını kutluyorum
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erkan Dinç öğrencilerinin başarısından dolayı şunları söyledi:
“TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında destek hakkı kazanan öğrencilerimizi ve danışmanlarını kutluyorum. Öğrencilerimizin bu başarılarından yola çıkarak fakültemizdeki tüm öğrencilerimizi TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Araştırma Proje çağrılarına başvuru yapmaya, tüm öğretim elemanlarımızı da öğrencilerimize destek olmaya çağırıyorum. Bir sonraki çağrı döneminde destek hakkı kazanan proje sayımızın artacağını umut ediyorum.”
Prof. Dr. Deveci: Toplumsal yaşama katkı sağlamak istedik
Prof. Dr. Handan Deveci ise TÜBİTAK’tan destek almaya hak kazanan projelere dair şunları aktardı:
“Biz sosyal bilgiler eğitimi üzerine çalışmalar yürüten kişiler olarak, kendimizi olduğu kadar çevremizdekileri de geliştirmek, toplumsal yaşamı düzenlemede aktif olarak rol almak gibi yaşamsal görevlerimiz var. Bu kapsamda Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerimizden Alara Duman ile hem fakültemizdeki yüzlerce öğrencilerimizde TÜBİTAK öğrenci projelerine dair bir farkındalık oluşturmak istedik hem de ortaokul öğrencilerine gerçekleştireceğimiz etkinliklerle onlarda bilinçli tüketici davranışları geliştirerek etkili vatandaş olmalarına katkı sağlamak istedik. Bu amaçla çıktığımız yolda projemizin destek hakkı kazanması nedeniyle heyecan ve mutluluk duyuyoruz.”
Öztürk: Yapay zekâ uygulamalarının sonuçlarını ortaya çıkartacağız
Yapay zekâ uygulamalarının ve kullanımının son yıllarda her alanda hızla artış göstererek birçok noktada hayatımıza dahil olduğunu aktaran Arş. Gör. Halil Öztürk ise projelerine dair şunları aktardı:
“Yapay zekâ uygulamalarının özel eğitim alanında kullanımıyla ilgili neler yapılabileceği konusunda kendi aramızda beyin fırtınaları yaptık. Bunun sonucunda öğrencilerimizin önerisiyle özellikle otizmli öğrencilerin eğitimlerinde kullanılan sosyal öyküler yapay zekâ uygulamaları tarafından hazırlansa nasıl sonuçlar ortaya çıkabileceğini araştırmaya karar verirdik. Ortaya çıkan bu fikrin TÜBİTAK tarafından desteklenmesi motivasyonumuzu arttırdı. En kısa zamanda çalışmamızı tamamlayarak sonuçlarını paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. Ayrıca öğrencilerimizin ortaya çıkarttığı bu projenin diğer öğrencilerimiz için de bir heyecan ve istek yaratmasını diliyoruz.”
“Yapay zekanın eğitime çok şey katacağını düşünüyoruz”
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği öğrencisi Samet Aksoy projelerinin kabul edilmesine ilişkin görüşlerini şöyle ifade etti:
“Sürecin başından beri teknoloji-özel eğitim ilişkisine odaklanmış bir çalışma yapma isteğimiz vardı. Yenilikçi bir fikir olduğunu düşündüğümüz ve ilerde pek çok çalışmaya da zemin oluşturabilecek projemizin TÜBİTAK tarafından destek görmesi bizleri çok mutlu etti.”
“Çocuklar bilinçli tüketiciler olacak”
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencisi Alara Duman ise konuya ilişkin duygu ve düşüncelerini ifade ederek şunları söyledi:
“Sosyal bilgiler öğretmen adayı olarak toplumsal bir sorunu, bir araştırma ile çözümleme gibi amaçlarım var. Bu amacıma ulaşmak için TÜBİTAK 2209 A çağrısını görünce, bunu amacıma ulaşmak için bir fırsat olarak gördüm. Projemiz ile çocukların bilinçli birer tüketici olarak yetişmesine katkı sağlayacağımızı düşünüyorum. TÜBİTAK aracılığı ile böyle bir katkı sağlayabilme umudu benim motivasyonumu ve başarıya olan inancımı arttırdı.”