Demiryollarının topyekûn bir halde serbestleştirme adıyla özelleştirme kapsamına alınacağına dair iddialar Eskişehir’de TÜRASAŞ çalışanlarının da ana gündem maddesi oldu.
Fabrika önünde açıklama yaptılar
AK Parti iktidarı, son yıllarda yapılan zamlara 'güncelleştirme' adı vererek vatandaşlardan gelecek tepkileri aza indirmeye çalışırken, özelleştirme yönünde yaptıkları çalışmalara ise 'serbestleştirme' adı vererek toplumdan gelecek tepkileri azaltmaya çalışıyor. Serbesleştirme adı altında da TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) ve TURASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii A.Ş.)'ın da bu yılın sonuna kadar TBMM’de yasalaşması öngörülüyor. Son günlerde basında ve sosyal medyada çıkan bir takım haberler üzerine, gerek demiryolu çalışanları ve gerekse de Eskişehir halkı tarafından çok sık sorulara muhatap olduklarını belirten Demiryol-İş Sendikası Eskişehir Şube yöneticileri TURASAŞ önünde basın açıklaması yaptı. Yapılan açıklamada demiryollarının ve TURASAŞ'ın serbeşletirme adıyla özelleştirme iddialarına tepki gösterildi. Eyleme katılanlar, 'Susma sustukça sıra sana gelecek', 'Demiryolu vatandır, satılamaz" şeklinde sloganlar attı.
"Yapılamaz denilen ilk otomobil de bu fabrikada yapıldı"
Eskişehir'in her aileden en az bir ferdin demiryolcu olduğu bir şehir olduğunu belirten Demiryol-İş Sendikası Eskişehir Şube Başkanı Ramazan Kaya, "Kuruluşundan bugüne Cer Atölyeleri zaman içerisinde EDF (Eskişehir Demiryolları Fabrikası) adı altında 1950 li yıllarda buharlı Mehmetçik lokomotifinden ana hat Karakurt lokomotiflerini imal etmiş, 1970 de ELMS Eskişehir Lokomotiv ve Motor Sanayii Müessesesi adı altında günümüzde de TCDD'miz tarafından halen kullanılmakta olan sayıları 400 ün üzeri 24000 lik Dizel_Elektrikli lokomotifleri yüzde 85'e varan yerlilik oranıyla imal etmiş, 1986 yılına geldiğinde TÜLOMSAŞ Türkiye Lokomotif Motor Sanayi AŞ. Genel Müdürlüğü adı altında gerek Yunus Emre serileriyle yerli manevra lokomotifleri gerekse Amerikan GE firması işbirliğiyle hem TCDD ile ülkemizin ve yurtdışına Irak, İran'dan İngiltere’ye, Finlandiya’ya kadar lokomotofler ihraç etmiştir. Bundan 3 yıl öncesi Sivas ve Adapazarı ile birlikte Genel Müdürlüğü Ankara'da olan Türkiye raylı sistemler anonim şirketinin TÜRASAŞ'ın Eskişehir bölge müdürlüğü olarak faaliyetine devam etmektedir. Bugün bu tesislerde kendi mühendis ve işçilerimizle tamamen yerli ve milli teknolojimizle çok şükür yeni nesil ana hat lokomotifi ESKİŞEHİR 5000 adı altında protatifini gerçekleştirmiş şuan raylara inmiş testleri yapılmaktadır. Hani 1961'de ülkemizde olmayan yapılamaz denen otomobili ilk yerli otomobilimiz 'Devrim'i 129 günde bu tesiste üreten ustaların çırakları, bugünde hava sahamızda İHA’lar SİHA'lar ne ise karada TOGG ne ise ALTAY tankımız ne ise Demiryollarında da ESKİŞEHİR-5000 lokomotifi odur deyip, çok şükür üretimini gerçekleştirmiş raylara indirmiş ve TCDD mizin büyük bir ihtiyacını karşılayacak seri üretime hazır hale gelmiş, ülkemizin milyonlarca EURO luk yurtdışından ithalini ortadan kaldırmıştır" şeklinde konuştu.
"Demiryolları Eskişehir'imizin namusudur"
Bulundukları şehirlerle gerek Sivas'ta gerek Sakarya'da ve gerekse Eskişehir'de etle tırnak gibi olmuş bir TÜRASAŞ Bölge Fabrikaları ve demiryolları üzerinde asla oyun oynanmasına müsaade etmeyeceklerini vurgulayan Demiryol-İş Sendikası Şube Başkanı Kaya şunları söyledi:
"Bizler için böyle plan ve söylentileri içeren bu durum, iktidar muhalefet ayrımı yapmaksızın, şehrimizi temsil eden tüm milletvekillerimizi duyarlılığa ve sahip çıkmaya çağırdığımız siyaset üstü bir durumdur. Birilerinin canı gerçekten böyle istiyor, düşünüyorsa da Meclisimizin alt komisyonlarına bile teklifine şehrimizi temsil eden milletvekillerimiz asla müsaade etmeyeceklerine inanıyoruz. Çünkü demiryolları Eskişehir'imizin namusudur. İşçisiyle memuruyla gerek çalışanlarımız, gerek Demiryol-İş, tüm memur sendikalarımız, TÜRK-İŞ ve memur konfederasyonlarımız hepsinden de öte Eskişehir halkımız böyle teşebbüslere asla müsaade etmeyecektir."