Arslankaya konuyla ilgili olarak şu açıklamada bulundu, “İl/İçe Tüketici Hakem Heyetleri tüketiciler ile satıcı/sağlayıcılar arasında oluşan uyuşmazlıklarda ilk başvurulan resmi yerlerdir. Tüketiciler ile bankalar arasında oluşan uyuşmazlıklarda; başvuru yerlerinden birisi de TBB Bireysel Müşteri Hakem Heyeti'dir. Tüketiciler bireysel müşteri hakem heyetine de başvurulabilir. TBB'den yapılan açıklamaya göre" Bireysel Müşteri Başvuru Formu ve Bilgi Broşürü ücretsiz olup, şahsen Türkiye Bankalar Birliği'ne giderek yapılan başvurular kabul edilmemektedir. Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, bankacılık hizmetleriyle ilgili olarak, (mevduat hesapları, tüketici kredileri, kartlar, vb) bankanız ile yaşadığınız anlaşmazlıkların değerlendirilmesi için başvurabileceğiniz, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) bünyesinde kurulmuş bir heyettir. Bu heyetin amacı, TBB üyesi bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki anlaşmazlıkları adil ve tarafsız bir şekilde incelemek ve taraflar arasında uzlaşı sağlamaktır. Hakem heyetinin faaliyetleri, sadece bireysel bankacılık işlemlerini kapsar ve gerçek kişilerin başvuruları değerlendirmeye alınır. Tüzel kişiler tarafından yapılan başvurular ile gerçek kişilerin bireysel içerikli olmayan, ticari, zirai vb faaliyetleriyle ilgili başvuruları kabul edilmemektedir''

TBB Bireysel Müşteri Hakem Heyetine başvuru  nasıl yapılır? 

Arslankaya, başvurunun nasıl yapılacağı ile ilgili olarak ise, “Önce ilgili bankaya başvuru yapılmalı, bankadan teyit belgesi alınmalı, bankadan olumsuz yanıt alınması/yanıt alınmaması

halinde; en geç 60 gün içerisinde TBB'ne yazılı veya e-devletten başvuru yapılmalıdır. Hak arandıkça; haksızlık azalır, tüketiciler hak arama yollarını çekinmeden kullanmalıdır” 
 

Muhabir: Fatih Arduç