HABER AKIŞI

SORUNLAR ÇÖZÜLSÜN

 Tarih: 19-01-2018 04:00:00

Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Muammer Karaman ve Türk Eğitim Sen 1 Nolu Şube Başkanı Haydar Urfalı,  eğitimde yaşanan sorunlara acil çözüm istedi.

 Türk Eğitim Sen 1 Nolu Şube Başkanı Haydar Urfalı 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılının birinci dönemiyle ilgili olarak değerlendirmede bulundu. Urfalı, Milli Eğitim Bakanı, Eskişehir Valisi ve İl Milli Eğitim Müdürü’ne çağrı yaparak eğitimdeki sorunların çözülmesini istedi.  Urfalı, “Eskişehir genelinde yaklaşık 135 Bin öğrenci,  270 Bin veli ve 11 Bin eğitim çalışanın görev aldığı 2017-2018 eğitim-öğretim yılı 1.dönemi başladığından daha sorunlu halde sona eriyor. 2017-2018 eğitim-öğretim yılının yarısını geride bırakırken genelde başta Sayın Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz olmak üzere Milli Eğitim Bakanlığı ve iktidar yetkililerinden özelde ise, Sayın Eskişehir Valisi Erdoğan Çakacak ve Sayın İl Milli Eğitim Müdürü Necmi Özen’den talebimiz; sendikamızın eksik, hatalı ve yanlış söylem, eylem, işlem ve uygulamalar için dile getirdiği ve getireceği eleştiri ve talepleri dikkate almaları, hukuken gereğini yapmaları ve 15 Temmuz’dan sonra oluştuğu sık sık dile getirilen ancak bir türlü zihinlere yerleşmeyen ve uygulamalara yansımayan milli birlik ve beraberlik ruhuna uygun hareket edilmesini sağlamalarını beklemekteyiz. Yerel siyasiler arasında yaşanan kısır siyasi çekişmelerin ilimizin eğitim-öğretim hayatına kaybettirdiklerini hep birlikte yaşamakta ve görmekteyiz. Bu çekişme evlatlarımızın hak ettiği kaliteli ve nitelikli eğitim hakkına vurulan darbedir” dedi.

İYİLEŞTİRME YAPILMALI

Eğitim Bir Sen 1 Nolu Şube Başkanı Muammer Karaman da yaptığı değerlendirmede eğitimde yaşanan sorunları ele aldı. Karaman, “TEOG’un kaldırılması, yükseköğrenime giriş sistemindeki değişikliğin gölgesi ve sarsıntısı altında günübirlik politikalar ve sürdürülebilir olmayan kararlar nedeniyle gerek eğitim-öğretim gerekse eğitim çalışanları olumsuz etkilenmiştir. Alan değişikliği taleplerinin karşılanmaması, öğretmen performans değerlendirmesi pilot uygulamasının oluşturduğu tedirginlik, yer değişikliği sürecinde yaşanan sorunlar, öğretmene karşı giderek artan şiddet gibi olumsuzluklar ne yazık ki eğitim-öğretim yılının ilk dönemine damgasını vurmuştur. İhtiyaç kadrolu öğretmenlerle karşılanmalı, mülakatlı/sözleşmeli istihdamdan vazgeçilmelidir. Ek ders ücretlerindeki çarpıklıklar giderilmeli, hakkaniyete uygun bir iyileştirme yapılmalıdır. Okullara bütçe verilmesi kararı hayata geçirilmelidir. Kamu görevlilerine kılık ve kıyafet dayatması yapılmamalı, darbe ürünü yönetmelik derhal kaldırılmalıdır. Öğretmenlerin Kariyer basamakları sorununa çözüm bulunmalıdır. Öğretmeni aktör olarak görmeyen performans değerlendirilmesinden vazgeçilmelidir.  Öğretmenlere alan değişikliği hakkı tanınmalıdır. Eğitim yönetiminde kariyer liyakat esaslı olmalıdır. Eğitim Yöneticileri işveren muamelesi görmemelidir. Yapılan alan değişikliği çözüm getirmemiş, problemi büyütmüştür. Rehberlik hizmeti öğretmenlik üzerine değil psikolojik danışmanlık üzerine kurgulanmalıdır” ifadelerine yer verdi.   (Kaan Özcan)

  GÜNDEM HABERLERİ
GELECEĞE  DEĞER KATTIK GELECEĞE DEĞER KATTIK Atık oluşumu ve israfın önlenmesine yönelik seminer düzenlendi. Vali Çakacak; "..
ÖNCELİĞİMİZ GÜVENLİK ÖNCELİĞİMİZ GÜVENLİK Eskişehir Valisi Özdemir Çakacak, il ve ilçelerde bulunan, insanların can ve ma..
Karaca ailesinin anne acısı Karaca ailesinin anne acısı Hayatını kaybeden Türkiye Gazeteciler Federasyonu ve Eskişehir Gazeteciler Cemiy..
Görevimiz şehre hizmet Görevimiz şehre hizmet Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kemal Şenocak, “Üniversiteler..
  SİYASET HABERLERİ
İlçeler TBMM’ye gitti İlçeler TBMM’ye gitti Eskişehir İlçeleri Sivil Toplum Kuruluşları Platformu, CHP Milletvekilleri Dr. J..
HABER ARŞİVİ
Yukarı