Son dönemde yaygınlaşan Retro butikler hem işletmecilik hem de ürün yelpazesi açısından sektörü geliştiriyor.

ÜRÜN YELPAZESİ GENİŞ

Yıllar içerisinde gelişen ekonomi ve teknolojideki değişimlerle birçok sektörde ürün çeşitliliği arttı. Bu geniş ürün yelpazesinde hâlâ kendine göre bir şeyler bulunmadığını düşünenlerin sayısı ise hiç de az değil. Dolayısıyla vatandaşlar fabrikasyon ürünlerin yanı sıra alternatif moda akımlarını da takip ediyor ve bu sayede giyim kuşam anlayışındaki tek tipleşmenin önüne geçiyorlar.  Eskişehir’de bu anlayışla tasarım ürün satışı gerçekleştiren butiklerin sayısı ise gün geçtikçe artıyor. Işıltılı caddelerin bilindik mağazalarına rakipten ziyade alternatif olabilen bu küçük işletmeler özellikle Retro, vintage ve etnik tarzlara hitap ediyor.

MAĞAZA ÇOK ÜRÜN YOK

Eskişehir’de bir etnik ve Retro ürünlerin yer aldığı bir butiği işleten Burçin Akın, dükkanını kendi giyiniş tarzına göre düzenlediğini, hatta kendi üzerindeki giysilerin bile müşterilerce talep edildiğini söyledi. Çevresindekilerin kendisinden sürekli kombin ipuçları istediğini belirten genç girişimci, “Abimler de bu durumu görünce artık bu işe girmelisin dediler. Benim de böyle bir iş hayalim vardı zaten. Mağazacılıkta fabrikasyon ürünler çok fazla bulunuyor, sürekli tek tip şeyler görüyoruz. Ben burayı açtığım zaman hep kendi giyiniş tarzıma göre kıyafetler getirdim. Mesela kot ceket, gayet düz ve eskileri de anımsatan bir üründü. Bunu sırf deneme amaçlı getirmiştim, insanlar nasıl değerlendirecek diye. O kot ceketi kendi üzerimde sergiledim ve insanların aradığının bu olduğunu gördüm. Bir baktım ki insanlar gelip sürekli o kot ceketi soruyor, ‘bunun renkleri var mı, aradığımız tam da buydu ama bulamıyorduk’ diyorlar. Anladım ki mağazalar çok fazla olmasına rağmen ürünler aynı seri olduğu için insanlar farklı bir şey bulamıyorlar” şeklinde konuştu. İHA

Editör: Haber Merkezi