HABER AKIŞI

Acil servislere gelen komik şikayetler

 Tarih: 31-12-2015 03:07:00
Acil servislerde yoğunluğa neden olan bazı kişilerin başvuru gerekçeleri hem şaşırtıyor hem de gülümsetiyor.

Acil sağlık yardımı gerektiren hastalara hizmet veren acil servislerde, randevu sistemiyle bakılması için yeterince beklenemeyecek kalp krizi, yanık, travma gibi rahatsızlıklara ilk müdahale yapılıyor. Ağır hastalar için hayat kurtarmanın ilk adımı olan acil servislerde, bazı kişiler gereksiz yoğunluğa neden oluyor. Kendilerini acil hasta olarak nitelendirenlerin acil servislere başvurma gerekçeleri şaşırtıyor.

"Kalbim 5 dakikadır atmıyor", "Uyuyamıyorum", "Başım ağrıyor", "Kaşınıyorum", "Ayaklarım yanıyor", "İçimde bir şey kıpırdıyor", "Kulağıma sinek kaçtı", "Kulağıma kene yumurtladı" gibi gerekçelerle acil servislere başvuru yapıldığı öğrenildi.

''GEREKSİZ YOĞUNLUK YAŞANIYOR''

Acil Tıp Uzmanları Derneği (ATUDER) Başkanı Prof. Dr. Başar Cander, acil servise başvurulardaki yoğunluğun gerçek acil vakaların bakımını engellediğini söyledi.

Hastaların, durumun aciliyetine göre hizmet almasının temel kural olduğunu belirten Cander, bazı bilinçsiz davranışlar nedeniyle gereksiz yoğunluğun yaşandığını dile getirdi. Cander, birçok ülkenin acil servislerinde Türkiye kadar yoğunluk yaşanmadığına işaret ederek, Avrupa'da ve gelişmiş ülkelerdeki meslektaşlarının "Bu kadar hasta bize başvursa ekonomimiz felç olur, ülkemizde kriz olur. Biz bunu 'afet' olarak tanımlarız" dediklerini ifade etti.

Cander, acil servislerdeki yoğunluğu azaltmak için çalışmalar yaptıklarını dile getirerek, buna rağmen insanların geceleri gereksiz yere hastanelere koşmaya devam ettiğini bildirdi.

''KALBİM 5 DAKİKADIR ATMIYOR''

Bazen başvuru nedenlerinin kendilerini bile hayrete düşürdüğünü anlatan Cander, şöyle dedi:

"Nabzını dinleyip, 'kalbim 5 dakikadır atmıyor' diye acil servise koşan kişi bile oldu. Kalbi atmadan acile nasıl geldiyse artık. Bu başvurular bizi çok şaşırtıyor. 'Ellerim morardı' şikayetiyle başvuran başka birinin, ellerinin yeni aldığı dar pantolonun cebinde uzun süre durdurduğu için morardığını gördük. Acil servisler problem ve stres çözme yeri olarak görülüyor. Acile gelen bazı insanların şikayetlerini birleştirecek bir tıp kitabı yok çünkü değişik şikayetlerle geliyorlar. Şu anda acil servise başvuran insanların başvurularını tanımlayacak yeni bir kitaba ihtiyacımız var."

  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER SAĞLIK HABERLERİ
  GÜNDEM HABERLERİ
Yerel demokrasinin  en eski örneği Yerel demokrasinin en eski örneği Vali Özdemir Çakacak, muhtarlık müessesesinin, geçmişi yaklaşık 200 yıl önceye d..
 Anadolu’ya büyük onur Anadolu’ya büyük onur Anadolu Üniversitesi, uluslararası standartların hazırlanması sürecine katkı sağ..
En iyi denetleyici tüketicinin kendisi En iyi denetleyici tüketicinin kendisi İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Dünya Gıda Günü dolayısıyla bir etkinlik ..
  SİYASET HABERLERİ
BELEDİYELERİ KAZANACAĞIZ BELEDİYELERİ KAZANACAĞIZ AK Parti Genel Başkan Vekili İstanbul Milletvekili Prof. Dr. Numan Kurtulmuş Esk..
Kurtulmuş’un programı belli oldu Kurtulmuş’un programı belli oldu Bir dizi programa katılmak üzere Eskişehir'e gelecek olan AK Parti Genel Başkan ..
Seçime her zaman hazırız Seçime her zaman hazırız AK Parti Nevşehir Milletvekili, Yerel Yönetimler Başkanlığı Eskişehir Koordinatö..
HABER ARŞİVİ
Yukarı